Sık Sorulan Sorular

• ADSL nedir? 
ADSL, İngilizce "Asymmetric Digital Subscriber Line" teriminin kısaltmasıdır. Standart bakır telefon telleri üzerinden daha fazla verinin transfer edilmesini sağlamak üzere geliştirilmiş bir teknolojidir. Asimetrik kelimesi, veri alım (download) ve veri gönderim (upload) hızlarının birbirinden farklı olduğunu göstermektedir.

• Nasıl çalışır?
Telefon abonesinin kullanmakta olduğu telefon hattının bir ucu Telekom santraline bağlıdır. Abonenin internet hizmeti alabilmesi için, öncelikle hattının bağlı bulunduğu bu Telekom santralinde uygun cihazların kurulu olması gerekmektedir. Bu cihazlar hem hızlı veri iletişimi sağlayan hem de bir filtre görevi görerek ses ile veriyi birbirinden ayıran özel cihazlardır. Bu cihazlar sayesinde telefon aramaları santral üzerinden standart telefon hatlarına ulaşırken, veri de İnternet Servis Sağlayıcıların internet altyapısına taşınır.
• ADSL’in avantajları nelerdir? 
o Standart bakır telefon telleri üzerinden Hızlı İnternet erişimi sağlaması,
o Ses ve datanın aynı hat üzerinden taşınabilmesi.



• Sabit Telefon nedir? 
Sabit telefon, bakır kablo üzerinden görüşme sağlayan ses hizmetidir. 

Abonelik

Vodafone Net internet ve telefon hizmetlerine nasıl abone olurum? 
Hizmetlerimize abone olabilmek için 0850 210 10 20 numaralı müşteri hizmetlerimizi arayabilirsiniz. 

Hizmetlerden yararlanmak için gerekli evraklar nelerdir?
TC Uyruklu vatandaşlar için kimlik belgesi fotokopisi
Yabancı uyruklu vatandaşlar için geçerlilik tarihi uygun pasaport
İşlem vekaleten yapılıyorsa, ilgili vekaletname

 

Vodafone Net hizmetleri ne zaman aktif hale gelecektir?
Evraklarınız teslim alındıktan sonra, Türk Telekom ve Vodafone Net’teki aktivasyonların tamamlanması 2-15 gün sürebilmektedir. 2-15 gün içerisinde herhangi bir kesinti olmaksızın ADSL ve telefon hizmetleriniz aktif olacak ve size bilgi iletilecektir. 

ADSL kotamın/ telefon dakika paketimin ne kadarını kullandığımı nasıl öğrenebilirim? 
www.jetfatura.com adresinden faturalarınızı ve kota detaylarınızı görebilirsiniz. 

Online işlemler için jetfatura.com şifremi nasıl öğrenebilirim?
Jetfatura şifreniz abonelik esnasında SMS yolu ile gönderilir. Şifrenizi bir nedenden dolayı almadıysanız ya da kaybettiyseniz 0850 542 0 542 ’yi arayarak öğrenebilirsiniz.

Vodafone Net internet hizmetini aldıktan sonra hız ve kota değişikliği yapabilir miyim?
Taahhütlü kampanyalarda taahhüt süresi dolmadan kampanyalar arası geçiş yapılamamaktadır. Aynı kampanya dahilinde hız ve kota düşüremez, sadece yükseltebilirsiniz. Yüksek hız ve kota, hıza göre değil tarifedeki ücretine göre değerlendirilmektedir. 

Adil Kullanım Noktası (AKN) nedir, nasıl uygulanmaktadır? 
Adil kullanım uygulaması, şebeke kaynaklarının tüm kullanıcıların aynı kalitede hizmet alabilmesine imkan sağlamak ve tüm abonelerin interneti kullanmaları durumunda şebeke üzerindeki yoğunluğun dengelenmesi amacıyla kullanılmaktadır. Adil kullanım uygulaması, o ay içinde belirtilen download miktarının aşılması durumunda uygulanır. O ay içinde bu miktarın aşılmaması durumunda erişim hızlarında herhangi bir değişiklik olmamaktadır. 
8 Mbps'a kadar limitli hız seçeneklerinde abonenin aylık aşan veri kullanım (download) miktarı max. 79 TL bedele ve 25 GB Adil Kullanım Noktasına (AKN), 16 Mbps'a kadar limitli hız seçeneklerinde abonenin aylık aşan veri kullanım (download) miktarı max. 89 TL bedele ve 25 GB Adil Kullanım Noktasına (AKN) ulaşınca, ayın geri kalan günleri için download hızı 3 Mbps olarak uygulanacaktır. Dönem sonunda tekrar normal hızda hizmet verilmeye başlanacaktır. 8 Mbps’e Kadar ve 16 Mbps’e Kadar Limitsiz paketleri için ise Adil Kullanım Noktaları paketin içeriğine göre 50 GB ve 100 GB olarak belirlenmiştir. Ay içi kullanımınız bu maksimum miktara ulaştığı zaman ayın geri kalan günleri için kullanım hızının 3 Mbps olarak uygulanacaktır. Sonraki ay ise kullanım hızınız olması gereken noktaya yeniden yükseltilecektir. 
Kullanım miktarınızın Adil Kullanım Noktası’na ulaşmaması durumunda kullanım hızınıda bir değişiklik olmayacaktır. 

Ödemelerimi nerelerden ve nasıl yapabilirim? 
Ödemelerinizi; web sitemizde belirtilen ödeme noktalarına, kredi kartınız ile veya bankalar ya da anlaşmalı kuruluşların; vezneleri, internet bankacılığı, otomatik ödeme talimatı, telefon ve ATM hizmetleri aracılığıyla yapabilirsiniz. Kredi kartı ile ödemeyi seçtiğiniz takdirde, başvuru sırasında belirttiğiniz kredi kartı bilgileriniz ve onayınıza istinaden, faturalarınız her ay kredi kartınızdan otomatik olarak tahsil edilir. 


 

Kurulum

Vodafone Net paketinizin kurulumunu; kutunun içinden çıkan KURULUM cd’si ile kolaylıkla yapabilirsiniz. 

Modem kurulum hizmetinden nasıl faydalanabilirim?
Kurulum talebiniz olması durumunda ADSL hattınız aktiflendikten sonra servisimiz randevu almak için sizinle irtibata geçecektir.
Evde kurulum istemeyen abonelerimiz 0850 542 0 542 numaralı müşteri hizmetlerinden destek alabilirler.

Taşındım. Vodafone Net internet & telefon hizmet aboneliğimi yeni adresime nasıl nakil ettirebilirim? 
0850 542 0 542 numaralı müşteri hizmetlerinden destek alabilirler. 

Modemime zarar vermem durumunda nasıl bir uygulama geçerli olacaktır? 
Modeminizdeki kullanım hatasından kaynaklanan bozulmalarda, dahil olduğunuz kampanyada belirtilen modem bedeli karşılığında yeni bir modem tedarik edilecektir. 


 

Faturalama

• Vodafone Net internet hizmetine ilk abonelikte, Vodafone Net’ten gelecek ilk faturamın tarihi, içeriği ve detayı nedir?
İlk" Vodafone Net internet faturanız, 2 ayrı faturadan oluşmaktadır. Bu faturalardan birincisi aboneliğinizin başlangıç tarihinden o ayın sonuna kadar olan kullanım bedeliniz ile ilk abonelikte alınacak ücretleri içerecek; diğer fatura ise bir sonraki ayın kullanım bedelini içerecektir. İlk hizmet faturanız aktivasyon tarihinden ay sonuna kadarki dönemi ve takip eden ayın hizmet tutarını kapsayacaktır. 

Vodafone Net faturalarımın gönderimi nasıl yapılmaktadır? 
Vodafone Net faturanız her ay düzenli olarak belirtmiş olduğunuz iletişim adresinize gönderilmektedir. Şayet ilk abonelikte Vodafone Net faturanızın, her ay düzenli olarak e-posta adresinize gönderilmesini talep ettiyseniz, faturalarınız aynı zamanda belirtmiş olduğunuz e-posta adresinize de gönderilecektir. Ayrıca Vodafone Net fatura ve kullanım bilgilerinizi, aktivasyon işlemlerinizin Vodafone Net tarafından tamamlanmasını takiben e-posta ile size gönderilecek olan özel kullanıcı adı ve şifrenizle www.jetfatura.com adresine girerek istediğiniz zaman kontrol edebilirsiniz. 

Vodafone Net internet hizmetini kullanarak internete bağlandığımda, telefon faturama herhangi bir ücret yansır mı? 
Vodafone Net ile internete bağlandığınızda mevcut telefon faturanıza internet (ADSL) kullanımından kaynaklanan herhangi bir ücret yansımayacaktır. Vodafone Net internet hizmetinin kullanım bedeli ile varsa Vodafone Net konuş-öde telefon hizmeti kullanımlarınızdan doğan bedel, size Vodafone Net tarafından her ay düzenli olarak ayrıca faturalanacaktır. 

Vodafone Net Konuş-Öde telefon görüşmelerim nasıl ücretlendirilir ve faturama nasıl yansıtılır? 
Vodafone Net telefon hizmeti kapsamında yaptığınız telefon görüşmelerinin ücretleri www.vodafone.net.tr adresinde belirtilen güncel Vodafone Net Telefon tarifeleri üzerinden abonenin faturasına ayrıca yansıtılacaktır. 

Vodafone Net faturamda yer alan KDV, ÖİV nedir? 
Mevcut Vodafone Net internet paketinizin tarife ücretine dahil olan %5 ÖİV ve %18 KDV vergisi ile Vodafone Net telefon hizmeti kullanımızdan kaynaklanan %15 ÖİV ve %18 KDV vergisi her ay faturanız üzerinden kesilerek sizin adınıza devlete ödenmektedir. Sözleşmeden doğan damga vergisi sizin sorumluluğunuzda olup faturanıza yansıtılmayacaktır. 

Kota aşımında faturalandırılacak en yüksek ücret nedir?
o Limitli paketlerde limit aşım ücreti ayrıca faturalandırılacaktır.MB başına limit aşım ücreti 0,0093 TL dir.
o Limitli paketlere abone olan müşterilerimize faturalanacak aylık toplam ücret (aylık ücret + limit aşım ücreti), vergiler dahil 1 Mbps ve 8 Mbps 'a kadar hızlarda79 TL'yi, 16 Mbps 'a kadar hızlarda 89 TL'yi aşmayacaktır. 


 

İptal

Vodafone Net internet ve/veya telefon hizmetimi nasıl iptal ettirebilirim? 

o Vodafone Net internet ve/veya telefon hizmetinizi iptal etmek isterseniz detaylı bilgi için 0850 210 10 20 numaralı Müşteri Hizmetlerimizi arayabilirsiniz.
o Ayrıca talebinizi belirten Vodafone Net İptal Talep Formunu 0 850 5421010 numaralı faksa imzalı olarak göndererek iptal başvurusunda bulunabilirsiniz